CiF Watch prompts correction to inaccurate Indy headline about settlements

In

UK Media Watch

Yesterday, we posted about a report at The Independent which included a headline falsely claiming that Israel had recently announced the construction of “900 more settlements“.  As we noted, what Israeli authorities had actually announced was “900 more homes” in existing neighborhoods in eastern Jerusalem.

Here’s the original headline:

Shortly after our communication with Indy editors, the headline was corrected, and it now reads as follows:

headline

We commend Indy editors for promptly responding to our complaint.

 

View original post